Cash is KING

Jag blir så trött på folk och deras problem med att hantera pengar.
Helt sjukt!
Först börja med att skaffa ett jobb om du inte redan har de. Har du inte de går det att söka bidrag, te x socialbidrag bostadsbidrag studiebidrag.

För de andra; jag var tvungen att ha råd med hyra/mat.
Jaha… Flytta till nått billigare du har råd med. Eller varför inte skaffa sig ett jobb som man tjänar mer pengar?
Mat, de finns billig mat. Du behöver inte äta oxfilé varje dag. Finns Ica basic mycket billig mat. Köp en tomat mindre eller kanske en mjölk mindre? Finns faktiskt vatten som tur är är gratis.
Ät inte ute på restaurang om du inte har råd.
Finns så mycket att skylla på varför man inte har råd..
Men de hela gäller att PRIORITERA!

Vill du ut och resa? Ja men skit fullständigt i tomaterna.
Skaffa en sparbössa.

Jag har barn så jag har inte råd. Nej men skaffa för fan inte barn om du inte har råd med de.
Skaffa en stabil ekonomi först kanske.
Extra jobb? Plugga! Plugga medans du är mamma ledig kanske du kan söka ett välbetalt jobb sen.

Finns huuuuur mycket som helst jag kan dra upp här.
Men vill man verkligen så kan man.

Jag är så irriterad så jag kokar över haha. Hur svårt kan de vara egentligen?!…..

20121121-234046.jpg

Hej Alexandra heter jag förresten och välkommen till min blogg ; )

Leave a Reply

